fredag 15 april 2016

Läsdagbok- Varför just den här boken?

Titel: Det är dags att inte freaka ut

Jag hittade den här boken på hyllan i biblioteket med rekommenderade ungdomsböcker. Det som jag fastnade för och väckte intresse först var nog bokens tittel, ”Det är dags att inte freaka ut”. Det var nog titeln som fick mig att vilja ta reda på vad boken handlade om genom att läsa beskrivningen. Beskrivningen på bokens baksida var det som jag fastnade mest för och den fick mig även att välja just den boken. Bokens beskrivning lovade att boken skulle innehålla mycket spänning och mysterium. Bokens beskrivning fick mig att vilja ta reda på alla frågor som jag fick när jag läste bokens beskrivning. En av karaktärerna fångade också mitt intresse, Digby. Digby verkade speciell, intressant och sig själv. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar